onsdag 26 november 2014

Att vara en gla´skit är ett val för min del


Att vara en glad skit kan ibland vara provocerande för andra som ligger i en helt annan sinnesstämning. Det fanns en tid när jag tog åt mig och blev illa till mods av att andra provocerades av mitt förhållningssätt till livet. . Idag inser jag att om andra blir upprörda så har det mer med dem att göra än med min glädje. Ingen kan bli upp-rörd om det inte finns något inuti dom att röra upp.

Däremot har mitt glada sinnelag många gånger gett mig så mycket tillbaka. Framför allt genom att jag ser livet från ett önskvärt perspektiv. Men det har också tagit mig till nya intressanta möten och relationer genom att glädjen smittat av sig. Jag bjuder gärna på ett leende eftersom det kostar så lite och ger alltid något tillbaka. Vi är MEDMänniskor - inte MOTmänniskor. Eller hur?!

Detta betyder ju självklart inte att jag på något sätt är sorglös. Tvärtom jag har ett brett register av känslor. Jag kan bli rejält arg, ledsen och nedstämd. Men det är inga sinnesstämningar jag flyttar in i permanent. Men jag tillåter allt. Livet har alla nyanser, vi likaså.

Idag fick jag användning av mitt glada sinnelag igen. Jag har nämligen gjort det där jag inte är så förtjust i. Jag har varit på ett möte med nätverket BNI och presenterat konceptet som jag tagit fram med min kollega Janne Hulten. Och i ärlighetens namn så var det riktigt trevligt och jag känner mig både upprymd och tillfreds.

Ibland behöver vi göra saker vi inte tycker om för att inse att saker och ting inte alltid är som vi tror och föreställer oss. Och ur detta utvecklas och växer vi som människor.

 I love what I do and I do what I love

Kärlek till er alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...