tisdag 25 februari 2014

När människomöten gör det viktiga viktigt på ett äkta sätt



I helgen hade jag en kreativ workshop i min ateljé bland tända ljus, nybryggt kaffe och fina människor som kom och delade med sig av sina liv och vågade ge sig i kast med målardukar med ett modigt hjärta. Det är så värdefullt när man hittar varandras inre skönhet bara genom att på ett naket sätt dela med sig och mötas i kreativitet och medmänsklig kärlek



Man träffas och skapar utifrån den inre känslan. långt ifrån prestation, krav och resultat.
Man låter det som ska ske få ske. Det är en enorm kraft i att flytta ut från sin vänstra byråkratiska hjärnhalva för en stund och likt ett barn öppna sig för allt som händer om man befinner sig modigt, nyfiket och fritt i den högra skapande hjärnhalvan. Man får tillgång till sin egen kreativa kapacitet


Jag tackar alltid någon eller något för att jag får förtroendet och möjligheten att träffa människor i detta forum och följa deras glädje när det öppna sina inre kreativa potentialer.
Varje gång inser jag att jag lär ut det som jag själv behöver lära mig på ett ännu djupare plan. Vi möts och lär av varandra i en fantastisk samverkan


Här ser ni några  härliga och otroligt uttrycksfulla och talande målningar som "föddes" av deltagarna under workshopen
Så modiga och vackert fria i sitt uttryck


Tänk så många världar och landskap människor bär inom sig som man kan locka ut och låta uttrycka sig på dukar och panåer


Det är också så fint när man ser hur en person går från "låst" prestationsinriktat tänkande och plötsligt släpper taget och vågar inse att de kan känna hur fantastiska de är och att deras sätt att uttrycka sig är både spännande, gränslöst och lekfullt på ett lärande sätt

Tänk om fler människor fick möjlighet att skapa och utveckla sin egen kreativitet För den besitter vi ju nämligen allihop.

1 kommentar:

  1. Du har verkligen gåvan att öppna människors hjärtan Emma.

    Kram

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...