torsdag 4 juli 2013

"Tänk om allt är möjligt"

"Tänk om allt är möjligt"
Akryl på duk


När man skapar hamnar man ibland i ett flow. Det gjorde jag igår i min härliga ensamhet i ateljen. Bara jag, skön musik och levande ljus. Man tappar kontakten med omvärlden och man vet knappt om man vare sig ätit eller druckit. Jag fullkomligt älskar dessa stunder av total kreativitet. Man går in i stunden och är uppkopplad på sin egen frekvens liksom. Vad kan vara bättre när det gäller skapande. Det visar sig också ofta i resultatet då också.

Man kan hamna i liknande sinnestillstånd eller lägen även i andra situationer. När man älskar med någon, när något är enastående vackert som t ex en solnedgång, utsiktsplats eller nyfött barn eller valp. Ja då kan man också tappa kontakten med omvärlden och bara existera i det som ÄR. Jag tror att det handlar delvis om att ge sig hän och låta sig hänföras. Vi kan ibland inte välja dessa stunder för dom knockar oss på något outgrundligt sätt. Tyvärr består de här stunderna när vi står vid t ex en solnedgång inte speciellt lång tid. Och idag bryter vi själva tillståndet ofta genom att plocka upp en kamera och föreviga stunden via Instagram eller Facebook. Och poff...så är the magic moment brutet och vi är åter tillbaka i en medvetenhet om omvärlden.

När man hamnar i ett skapande flow kan det dock bestå i timmar. För mig är det urkraft och jag hämtar så mycket energi från sådana stunder. För en del kan dessa stunder av flow faktiskt uppstå vid träning av olika slag. Där har jag ännu inte lyckats hitta känslan men vem vet kanske jag kan få till en träning i framtiden som gör mig totalt uppslukad av det jag gör för en stund


Notera att budskapet i min nya målning kan läsas på två olika sätt
TÄNK om allt är MÖJLIGT.....
Tänk om - allt ÄR möjligt

Välj själv

Ha en fin dag

2 kommentarer:

  1. Pirjo Brandestam5 juli 2013 kl. 01:32

    Tack för den kloka och fina texten Emma. Den stämmer ju verkligen. Det är alltid lika skönt och roligt att läsa dina positiva tankar.
    Ha en fin dag du också! Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad om jag kan inspirera Pirjo
      Kramar
      Emma

      Radera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...