lördag 26 april 2014

Stanna upp och vänta in sig själv


Ibland behöver jag stanna upp exakt där jag är och vänta in mig själv. Låta mig vara en stund. Känna in stunden och bli medveten om att jag "väljer mig" i de beslut jag tar. Det är så lätt att dras med i yttre påverkan och distraktioner och ta snabba beslut som inte ligger i linje med det jag vill och det jag står för. Det gäller att få ner det yttre s k bruset för att ha möjlighet att höra den inre rösten. Ni vet den subtila signalen som kommer från den egna intuitionen och hjärtat

Ibland när vi tar modet i hand och vågar säga nej till något så betyder det att vi säger ja till oss själva. Ibland när vi vågar säga ja till det där som egentligen är för läskigt för oss så utvecklas vi enormt. Det är bara du som vet vad som är bästa för dig och vad som är bästa för mig. 

Viktigt på riktigt i byggandet av en schysst självbild och en bra självkänsla. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...