söndag 6 april 2014

Att behålla barnasinnets nyfikenhet och sprakande färgskalor


Att fylla sina sinnen med det man berikas av är av allra största 
viktNjuta av stunden och klättra i träd kan vara sådant som 
fyller mina sinnen med kraft, energi och harmoni. 
Det bor nog en liten Pippilotta Krysmynta Rullgardina 
Viktoalia Efraimsdotter Långstrump i mig tror jag bestämt. Förmodligen har ett och annat krumelurpiller
trillat ner i strupen på mig. Kanske har jag som ett av mina 
mål också att behålla barnasinnet genom hela livet. 
Friheten och den livsbejakande nyfikenheten som ger 
oss möjligheten att närvara i nuet och modet att
våga följa drömmarnas riktning och själens längtan.


Vi är tillräckligt byråkratiskt strukturerade och organiserade 
i våra vardagsliv och jag tror att den kreativa delen av våra 
sinnen behöver få utrymme att blomstra och ständigt utvecklas. Kanske vill jag vara en ambassadör för det vackra i 
barnasinnets alla sprakande färgskalor och tydliggöra 
möjligheten att leva livet på ett alternativt och lite smågalet 
sätt. Det är kanske inte helt vanligt att hitta 45-åriga medelålders damer upp hoppade i trädkronorna men vad gör det när 
allt kommer omkring. Den enda sanna framgången lär väl 
ändå vara att leva sitt liv på sitt eget sätt. Kanske är det just 
det som är att "göra karriär" att känna sig lycklig
och inte nödvändigtvis bara vara "lyckad" Det kan ju vara en markant skillnad däremellan. För mig är det viktigt att vara 
lycklig och helt oviktigt att vara lyckad. 
Med det inte sagt att det är rätt eller fel - bara en sanning 
som känns rätt för mig


8 kommentarer:

  1. Min mamma klättrade upp i stora träd när hon var 50 år. Det är aldrig för sent. Om man har lust och barnasinnet i behåll. :)

    Härlig bild på dig!

    Kram/Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att höra att det är fler än jag som klättrar i träd fat jag gått och blivit ett vuxet barn så att säga :)
      Tack kära du. Önskar dig en fin vecka
      kram

      Radera
  2. jag ska om vädret tillåter klättra i träd med fina Liv på söndag! Kaffeträd och pratstund står på tapeten.. å jag kan väl säga att jag är minst sagt över 50 + ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Å, jag känner igen mig.. å vad jag älskar att klättra och sitta i träd. Skulle gärna sitta där med dig och bara njuta stunden och samtalet och känslan av trädets lugn och styrka. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju så härligt. Det är så skoj att du också är en trädlover...som finner den där ron och mäktigheten som infinner sig när man får ett uppe-i-träd-perspektiv
      Kram fina du

      Radera
  4. Härliga glada bilder som ger energi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad kul om jag kan sprida lite glädje med mina bilder

      Radera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...