tisdag 14 januari 2014

När skor dansar in i mitt skapande som en påminnelse om tillit



"Everything comes to us that belongs to us if we create the capacity to receive it"

Så tror jag verkligen att det är. Vi behöver landa i tillit att allt är som det ska och allt som ska ske det sker. Livet visar oss det vackraste om vi låter det
Och vill vi något tillräckligt mycket så kan vi uppnå det



Jag har en förkärlek för den estetiska skönheten i balettskor. De här skorna hänger hemma på min vägg och de har slitits på golvet i Köpehamns Kungliga Balettakademi 

Ibland undrar jag hur mycket glädje, nervositet, blod, svett och tårar som frambringats i samband med dessa vackra skors virvlande danssteg. 

Allt bär sin egen historia




2 kommentarer:

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...