måndag 20 januari 2014

Det är viktigt att leka...varför heter annars det viktigaste i livet kär-lek

En vacker dag kom så äntligen vintern till vår vackra stad vid västkusten. Knarr under skorna, pudersnö som virvlar i solskensstrålar och ljusa kläder för moder jord att ikläda sig. Ja det är som balsam för min lekglada själ. Jag kan meddela att jag är då inte särskilt svårövertalad att ställa upp som modell tillsammans med min lurvige vän när fotograf-dottern Josephine vill vädra kameran i vinterljus. Det lilla busiga barnet vaknar till liv i mig och jag blir ungefär 9,5 år igen. Tack gode gud att jag har förmågan att vara en smula barn mitt i den villervalla som vi kallar vuxenlivet. Det är väl ändå det som är att vara verkligt vuxen - att behålla barnasinnet intakt och öppet för lek 

Sedan är det en fröjd att bli fotad av Jossan för hon har en enastående förmåga att trolla bort den stela känslan som man lätt får annars när man ska fotas och hon får sina modeller att umgås med kameran på ett naturligt sätt. Det är sannerligen inte alla fotografer som lyckas med det. 

Det är kul med snö och att leka med kameran. Livet är till för att lekas. Varför skulle annars det största och viktigaste i livet heta 
kär-lek

Puss och kram på er alla denna vintervackra dag i januari

Alla foton är tagna av Fotograf Josephine













13 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder! Härliga färger och skön känsla! Själv har jag åkt pulka hela helgen, så barnasinnet finns definitivt kvar här med! Tycker det är underbart med lite snö det behövs här på västkusten också. Lite omväxling förnöjer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter riktigt härligt Fru Martinsson...lek och sprudlande glädje gör livet ännu mer charmerande
      kram
      E

      Radera
  2. Ja en paus en liten paus från det ibland lite för allvarliga vuxenlivet är väl det minsta vi kan unna oss mellan varven.

    Tack så mycket mamma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det väl så....suuupertack själv Du är en mästerfotograf och en "mästerlekare"av rang. Puss och kram och all kär-lek

      Radera
  3. Vilka vackra & härliga bilder på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen varma tack...gläder mig att du tyckte om dem
      kram

      Radera
  4. Fantastiskt fina bilder! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack o tack...jag hälsar dottern som är mästerfotografen också. Det är ju trots allt hon som skapar magin i bilderna...härligt
      kram

      Radera
  5. Egentid är ett bra ord,tycker bilderna speglar din, underbart vackra och glädjefyllda bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tusen varma tack rara Vildunge
      kram
      Emma

      Radera
  6. Ååååå...vilka livsbejakande fantastiskt magnifika bilder av dig! Jag blir kvillrande lycklig och ler stort från mungipa till mungipa. Tack! Ha en riktigt fin kväll! Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du är väl för rar...blir så genuint glad av dina ord...tusen tack från hjärtat
      kramar och take care
      Emma

      Radera
  7. Det är alldeles underbara bilder.. tror det beror både på hennes talang men sen också att din skimrande livsglädje lyser igenom på alla bilder..
    Kraram

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...