söndag 12 december 2010

LUCKA NR 11

På grund av min fina sons 20-årsdag kommer här en något försenad lucka nr 11.


Idag skulle jag vilja be dig reflektera lite över ordet lycka och vad det egentligen betyder för just dig. Det är ju trots allt en markant skillnad på lyckad och lycklig. Vi tror ofta att de vi anser som lyckade personer är lyckliga vilket inte alls är en sanning. Ibland måste vi kanske byta perspektiv och bli lyckliga exakt där vi är och inte hela tiden jaga lyckan som vi tror är synonymt med att vara lyckad.
Stanna upp och känna att vi inte vill vara någon annanstans än exakt där vi är JUST NU.
Känner du så eller önskar du att du befann dig någon annanstans, på ett annat jobb, i ett annat hus, med en annan partner eller med ja vad som än kan önskas ?

Vad är att vara lycklig för just dig här och nu ?


Lycka till och kram

3 kommentarer:

  1. Ja, så gjorde ju även jag förr, men nu vet jag bättre - att lycka o att va' lyckad inte är samma sak :)
    Tänkvärt att spridas, kan inte sägas för mycket :)
    En varm kramis med lycka, som inte har nå't med att vara lyckad att göra NU :D
    Ps, hoppas att din fina sons födelsedag blev lycklig o glädjefylld för er alla :)

    SvaraRadera
  2. Det är konstigt ändå vad ett ord kan få en annan mening på tre röda sekunder. För mig blev just ordet lycka kopplat till livskvalité...att få vara frisk....kunna göra saker obehindrat...låta tanke och handling höra ihop....kunna se och vara tacksam för det jag redan har...men även ta mig dit jag Vill. Sen om jag är lyckad har jag släppt, vad andra tycker sen får stå för dom. Jag kan ju bara leva mitt liv.....Puss du vackra

    SvaraRadera
  3. Att vara lycklig just här och just nu är att bara vara där jag är i livet och njuta av det.
    Kramar

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...