tisdag 21 december 2010

LUCKA NR 22

I lucka nr 22 när det är dan för dan före dopparedan vill jag bara säga följande:


Det allra bästa sättet att nå själslig och mental balans är att erkänna och inse att dina problem är DINA och ingen annans. Det är inte mammas, miljöns, politikens, din partner eller vad det nu må vara vi så gärna vill skylla på. Allt handlar om hur du förhåller dig och vilket ansvar du känner att du har för att ditt liv ska bli så gnistrande, lugnt eller harmoniskt som du vill. Ingen annan kan ta ansvar för hur du mår. Ingen kan heller någonsin få dig att känna dig mindervärdig utan din egen tillåtelse. Det som sker omkring oss - det sker. Sen kan vi välja hur vi vill förhålla oss och hur vi vill gå vidare från NU. Stanna, se dig omkring, känn in och ta sedan nästa steg.

Kom ihåg att allt löser sig på ett eller annat sätt. Ibland på ett bättre och ibland på ett sämre, men löser sig det gör det alltid. Gör inte motstånd mot det du inte kan påverka och påverka det du har möjlighet till. Det är bra fördelad energi. Så bli din egen själsekonom och lär dig spara på rätt eneri och slösa hejdlöst med en annan. Och kärlek - det kan du aldr ge eller få för mycket av


Lycka Till och älska dig själv, dina nära och livet

5 kommentarer:

  1. Åh, tack!! Fina, nödvändiga ord, och jag ska försöka ta allt till mej..Ha en underbar jul!! Vi ses/Eva

    SvaraRadera
  2. Japp, idag kom du med den tuffaste pucken :/
    Så sant är det :) - men tufft o svårt - iaf när man stångas mot personer helt utan insikt och som fattar NOLL o som är orubbliga i sitt kalla känslolösa liv :/
    Tänk att nära o kära kan fortsätta att såra o trampa på en under hela ens liv - utan att förstå??? :/ :)
    Mitt hjärta fattar inte detta alls :)
    Med dig i mina tankar ska jag klara mig igenom dom här jobbiga dagarna med det som inte är bra och som jag inte är kraftfull nog att förändra til nå't positivt o kärleksfullt, tyvärr :)
    Tack o goa varma kraamen min goa fina vän för att våra vägar har korsats, så att vi kan stötta varandra på denna livets stig NU :D

    SvaraRadera
  3. Jag har fått "åran" att börja förstå det!
    ;)

    SvaraRadera
  4. Underbara och kloka ord...jag tar numera fullt ansvar för mina problem...
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Väldigt kloka ord, ingen kan vi skylla på, det är bara att växa upp och ta ansvar för sig själv och sitt eget handlande och tänkande.
    Tack för alla fina rader du skriver!
    Önskar dig en God Jul!
    Kram /Bea

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...