fredag 31 december 2010

När ett år vinkar farväl och ett nytt ivrigt vill göra entre


Då var det då dags för årets sista skälvande minutrar idag. Ett år som varit lite annolunda för mig kan jag känna. Det har hänt mycket både inom mig och runt omkring mig. Gott och ont. Salt och sött. Varmt och kallt. Ja exakt så som livet faktiskt ska vara. Det gäller att hålla i sig och "enjoy the ride"på denna livets störtsköna åktur.



Den här dagen bjuder alltid upp till lite extra reflektion och eftertanke. Förmodligen för att ett år tar farväl och ett nytt år tar sin nya härliga början.


et här årsskiftet har jag tänkt lite extra över hur jag vill att mitt nya oanvända år ska se ut och vilket tema jag vill att 2011 ska gå i. Jag har försökt fånga upp ett ord som ska symbolisera det här året och jag kommer igen och åter igen fram till SANNING. Det är det som känns allra viktigast för mig just nu och för all framtid. Att alltid våga vara fullständigt sann mot min omgivning men kanske framför allt mot mig själv. Inte fega ur och följa andra förväntningar och värderingar för att därigenom finna någon slags sympati. No way.


Nu är det min egen kompass som ska följas även om det betyder rynkade näsor, bortvända ryggar, syrliga kommentarer och brytna mönster.


Nu har jag förvisso blivit bättre och bättre på det här och kan nog redan uppfattas som ganska bra på att gå min egen väg men jag känner att jag har ytterligare en liten bit kvar och det blir mitt mission för 2011.


Tänk så fantastiskt att vi har nya härliga möjligheter att skapa ett underbart skönt år helt efter eget tycke och smak. Hoppa utanför ramarna. Våga vara lite wild n´crazy. Springa barfota i daggvått gräs. Möta våren i blåsippsbackar till ljuvligaste fågelsång. Bada naken i insjöar med endast mångubbens glans som belysning. Känna doften av rosor när högsommaren är som vackrast. Springa omkring med blommiga gummistövlar i färgsprakande lövhögar. Älska, älska och åter hejdlöst älska allt det som gör att hjärtat får vingar. Skratta sig trött just för att någon är så galet kul. Fånga singlande snöflingor med tungan i vintervackert snölandskap.

Tänk, så gott det är att leva och att fånga de gnistrande guldkornen i vardagen.

Kram och kärlek

3 kommentarer:

  1. Kloka ord som alltid!
    Jag ska också bli ännu mer sann har jag tänkt. Om jag är sann mot mig själv är jag det mot andra också och vice versa. Har nog ganska lätt för det egentligen men glömmer bort mig själv ibland och faller in i någon gammal mall.
    Rynkade näsor och bortvända ryggar har jag fått ta del av 2010 så jag hoppas att 2011 bjuder på lite mindre sådant. Fast bara om det innebär att jag ändå får vara jag.
    Gott nytt år till dig Emma! Hoppas att du får en skön och bra dag och ett 2011 som är precis som du hoppas.
    Kramar från Daniela

    SvaraRadera
  2. Sanning - att leva i sanning o att älska - älska mig själv för den jag är o inte för vad jag gör eller leva efter andras förväntningar :)
    År 2011 ska bli ett sanningens år även för mig o jag har mjukstartat på detta under detta år :)
    Tidigare har det gått med myrsteg, men under 2010 fick det mer fart - så nu ger jag järnet under 2011 :)
    En varm o kärleksfull kraam till dig mä sanning o att leva livet sant o ärligt :D

    SvaraRadera
  3. Jag har inte bestämt om det här året får nåt tema ännu.. jag ska strax in och träffa en av mina bästa vänner som vi gör varje nyårsdag sedan några år.. då pratar vi om året som gått och vad vi vill ha med oss in i det nya året.. det är en fin tradition.

    Tack för fina julkortet, ser verkligen fram emot att ses snart.. och tid och datum du skrev i mailet stämmer :)

    Tack för att du är du och du lever nog mer i sanning än många andra redan nu men visst är det viktigt att påminna sig om vad man vill ha med sig..

    Kramar och gott nytt år

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...