lördag 4 december 2010

LUCKA NR 5


I dagens lucka vill jag börja med att säga "Be inte om medvind - utan segla".

Vi väntar alla på tillfällen och möjligheter att göra det där vi så gärna vill. Det där som egentligen är det vi vill göra. Det där som ska göra ditt liv så mycket bättre. Vi väntar på tillfällen att ta tag i det där vi så innerligt gärna egentligen skulle vilja göra. Tillfällen som inte dykt upp igår eller i förrgår eller dagen innan det eller....ja ni förstår.

Vad sägs om att ta tillfällen istället för att vänta på att de ska komma till dig eller dyka upp som gubben i lådan. Kanske kommer de aldrig och livet passerade utan att det där egentliga livet som du ville leva aldrig fick den chans och det utrymme du faktiskt ville

Så dagens fråga i lucka nr 5 lyder:

Vad kan du göra redan idag för att närma dig ditt eller dina drömmål ? Om det så är ett myrsteg så är det ett steg nämare och du har satt bollen i rullning och processen är igång. Vilket steg väljer du att göra nu ? (eller väljer du att vänta på ett nytt tillfälle:)

Kom ihåg att If you can dream it - you can do it

Lycka Till

6 kommentarer:

  1. Tycker du har en fin och tänkvärd blogg! Tack för alla insiktsfulla ord. Kram Kim

    SvaraRadera
  2. Ja och framförallt att det kommer inifrån en själv. Myrstegen kan vara nog så viktiga. Det behöver inte alltid vara eller rättare sagt vara så otroligt stort drastiskt steg för att göra skillnad till den dröm eller mål man har. Vi är lika på många sätt men också väldigt olika beroende av behov. Den där gubben i lådan dyker ofta upp utan att vi ens märker det för vi tror och önskar att det finns ett färdig koncept och har svårt att tolka alla små tecken vi får. Och kanske framförallt vågar lita på det. Just nu finns inte mycket som kan hindra mig men för den skull behöver det inte innebära total förändring. Utan det viktiga är att jag följer mitt hjärta och intution. Puss

    SvaraRadera
  3. Nädu, nu har jag lärt mig att ta tillfällena i flykten, istället för att invänta dom - mycket effektivare o skönare :)
    Ett myrsteg är också ett steg, brukar jag säga till dom som kommer till mig för behandling :)
    Men folk är så otåliga idag, allt ska gå så fort o då hinner vi inte se vad som kommer till oss.
    Folk är ju vanligtvis aldrig i nuet o märker inte vad dom har där :)
    Tack för en fin blogg med härliga ord o tips :)
    Varm kram med förmåga att ta tillfällena i flykten o att va' i nuet :D

    SvaraRadera
  4. Hei, hver gang jeg kommer inn på bloggen din føler jeg at du skriver direkte til meg. Det treffer meg så godt i den situasjonen jeg er i.

    Ønsker deg en fin og fredfull søndag. Klem fra Turid

    SvaraRadera
  5. min nya favorit är att mikroplanera. det passar väldigt bra ihop med myrsteg =D
    så jag har beställt smyckesmaterial från alla världens hörn och planerar för nya konster, som kom-i-håg- konstnär! det är kul och utmanande att svara på luck frågorna. tack för inspirationen!

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...