tisdag 4 april 2017

Det är inte den som av andra tros vara lycklig som är det utan den som själv tror sig vara det


Skissar, tecknar, målar och lyssnar på klassisk musik varvat med soul och 80-talsdisco
Det sistnämnda mest för att det är så outgrundligt bra att fuldansa 
Jag mår bra av att fuldansa och sjunga för full hals
Ge mig hän i musiken
Det lyfter min själ

Idag skiner vårsolen. Om än lite försiktigt
Det slår mig att jag trivs så innerligt här i Majorna
Min stadsdel som är lite mer som en stad i staden
Ett eget litet alternativt universum 
En plats på jorden som har förankrats i mitt hjärta

Och tänka sig, nu har det öppnat en ny konstnärshandel i mina kvarter också. Det är nog jag som haft direktkontakt med något där uppe och önskat mig det så hårt att det vara bara tvunget att öppnas en sådan butik. 
Lagen om attraktion in action

Nej, back to färger penslar och pennor nu gott folk

Kom också ihåg att det är inte den som av andra tros vara lycklig som är det utan den som själv tror sig vara det 

Ta hand om er därute - livet vill er väl 






2 kommentarer:

  1. Oj oj, bilden ser spännande ut...

    SvaraRadera
  2. Jag lever ju också efter Lagen Om Attraktion - men undrar hur DEN kan hålla terrorn borta från vår värld och universum :O
    På min blogg tipsar jag om att tända ljus och att sprida kärlekens budskap, då kan inte ondskan segra längre!!!
    Helt underbar bild underbara du - fortsätt du att trivas i ditt Majorna, för det ÄR du bara värd du jordiska ängel :)
    :D

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...