lördag 24 januari 2015

Lätt att göra det svårt för sig och svårt att göra det lätt för sig






Morgonstund har guld i mun

Tänk så makalöst härligt det är att promenera med lilla yrvädret på morgonkvisten innan staden har vaknat. Att ta på sig rejält med kläder och vandra i virvlande snö och vind. Ett flanera i den där karaktäristiska tystnaden som bara uppstår när landskapet har klätt sig i ett snötäcke och flingor dansar i gatljusskenet. Ja jag vet jag är en väder och naturlyriker. Jag älskar nog alla väder på sitt alldeles egna lilla sätt och jag är, från hjärtat, tacksam för varje dag jag kan ta del av det.

Att sedan komma in, tända alla ljusen och inmundiga en go´frukost i form av nykokt ägg med perfekt konsistens (lite petig där) smoothie och amatör kaffe latte med kanelkysst skumtäcke. 

Life is such a nice journey



Ja jag är som sagt rätt bra på att gå all in på allt jag älskar i livet och jag förälskar och förlorar mig så lätt i allt från en vacker sten till en lagom sliten pinne, en gammal man hos tandläkaren eller en dikt som någon skrivit från sitt hjärta. Jag har förmågan att halleluja-älska det jag går igång på liksom. Och det är mycket. Men det finns en baksida. Jag har också så otroligt lätt att göra det svårt för mig. Jag tror att det var en av mina favoritmänniskor på jorden, Lars Lerin, som sa så i ett av sina sommarprogram. Tänk att det ska vara så lätt att göra det svårt för sig och så svårt att göra det lätt för sig. Detta resulterar ju i att jag ibland hamnar i situationer som kanske inte är helt önskvärda. Men likväl en del av livet. Mitt liv. Men om vi lär oss att se alla dessa mänskliga yttringar som ok så behöver vi ju inte slå på oss själva. "Ibland gör man rätt ibland gör man fel - lev med det" som Mr Krunegård sjunger. Det är ju så mycket mer kärleksfullt att bejaka sina skuggsidor och inse att vissa behöver ut på de där yttre grenarna och lära sig hard way medan andra har en lite mer light väg att gå i det här livet. En acceptans som lägger sig gött runt hjärtat. Och man vänjer sig 


Nu tänker jag kasta mig handlöst rakt in i den här snövita lördagen med hjärtat på vid gavel. Kanske skulle man köpa sig en kyrka eller så. Vad sägs om den HÄR Där gick mina fantasispöken igång upp i hjärnan kan jag meddela. Tänk så outsägligt cool att få inreda en kyrka till hem och kreativ oas i tillvaron. Kanske liiite största laget förvisso. Drömma är gratis så rock on och låt alla sköna drömmar ta plats

Kram på er


4 kommentarer:

  1. Underbar läsning på morgonkvisten! Önskar att jag kunde uttrycka mina känslor i text som du gör.
    Ha en trevlig helg <3 Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, detta härliga änglabarnbarn du har - Vad månde bliva tro :O)
    Så härligt du beskriver din morgon :) - men nu med ny snöyra här i Viken - är jag ganska så trött på detta väder - att behöva pylta på sig såå jättemycke' :O
    Tänk så skönt att bara gå ut barfota på uteplatsen - sätta mig där med en smarrig livsgivande smoothie, ett glas gott nyttigt joniserat vatten - äta där ute - vara ute mer - - vicka på dom befriade tårna och fötterna - "vädra" min kropp och hud som nu är så instängd att knappt ansiktet får vädras :O
    Nä' - men skönt att nå'n av oss njuter av detta väder och känner morgonlycka tillsammans med din lurviga Svante Bus :)
    God fortsättning på denna helg fina du - var rädd om dig - och ha det bäst :)
    :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi...ja visst är sommaren vacker men jag älskar som sagt vintern lika mycket...och hösten....och våren...Ja jag finner nog kärlek i alla årstiderna. Skulle inte kunna leva på en plats på jorden som har sommar året runt
      Kram på dig

      Radera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...