torsdag 3 april 2014

Vad kan vara mer kärlek än att våga möta det som känns


Jag skriver ju både poesi och målar tavlor
Jag behöver de båda uttrycken för att skapa helheter ibland
Nu har mina poetiska rader åter fått en tavla att landa i


 Jag har lånat en strof från min egen dikt och låtit den 
dansa tillsammans med motivet och skapa en 
helhet som jag tror uttrycker den känsla jag vill förmedla
Förvisso kan den upplevas på ett helt annat sätt av 
betraktaren. Det är bara bra för det är så konst ska 
fungera tycker jag. Den skapas två gånger. 
Först av konstnären sedan av betraktaren


Här nedan är hela dikten i sin fulla längd
Den kan också tolkas på flera sätt så jag lämnar över till dig 
som betraktare att tolka utifrån dina preferenser, erfarenheter 
och upplevelser


Det finns så många verkligheter att gå vilse i



jag faller handlöst 
faller vackert 
och ser på dig som om jag menar det 

du springer rakt in i mina ensamma väggar 
och inget 
inget i världen kunde stoppa 

jagar sanning, kolhydrater och 
ett lyckligt liv 
och jag ler dessutom så innerligt bra 

men varje gång de färglösa drömmarna 
äter mina nätter till minnes 
slår mitt tidlösa hjärta för himlen 
härligheten i evighet 
och amen därtill 

men det är så jäkla riktigt när vissa människor 
inte spelar rollen av en människa 
utan bara ÄR det rakt av 

så jävla på riktigt 

och vad kan vara mer kärlek 
än att våga möta det som känns 

att naket möta en trasig själ 
som vågar färglägga mina drömmar 
och hålla mina tvivel i sin kupade hand 
/Emma


4 kommentarer:

  1. Perfekt!
    Verkligen fulländad.
    Och det känns verkligen som att bilden rättfärdigar verkligheten.
    Mycket, mycket bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Vad roligt att du tycker om den. Extra roligt när ni gillar mina målningar förstås. Ja bilderna blev rätt bra Tack igen och puss o kram

      Radera
  2. O. Kan man köpa tavlan? Pris isf? :-) Har väntat i 14 år på rätt tavla o detta skulle kunna vara den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack. Vad glad jag blir att du tycker om min målning
      Den har förvisso flyttat hem till mig men visst säljer jag den om någon gärna vill ha den. Den är väldigt stor (kan inte exakta måtten i huvudet nu)
      Men den kostar isf 4800,- Om du är intresserad kan du bara maila mig på emma@livskrafteremma.com Då kan du få mer exakta mått osv
      Allt gott
      Emma

      Radera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...