måndag 14 december 2015

När vardagen rinner igenom mig och ut på dukar och pannåer

Jag får ofta frågan var jag hämtar inspiration till mitt målande och skapande. Mitt svar är alltid överallt. Jag har nog ofta min inspirationsradar påslagen vart än jag går. Det är som om min upplevelse av vardagen rinner ut genom mina motiv. Jag fångar det jag ser, stoppar in det inuti mig och tolkar sedan det jag upplever och låter mitt uttryckssätt förmedla det på ett nytt sätt. 

Här ser ni ett exempel. I lördags när jag tog min morgonpromenad genom ett nyvaket Majorna gick jag över en bakgård där dessa damer dansade. Jag blev så förälskad i dem.

Jag så direkt att dessa unga dansande flickor ville komma till uttryck i mina höftrunda livsbejakande damer.

Och voila så här blev resultatet. 
Bakgårds-staty goes AntiJante-damer



6 kommentarer:

  1. Vilken glädje!

    Så fungerar jag också, jag tror jag alltid har radarn påslagen för att "se" om det sedan blir något av det återstår att se. Men nog är det så att det minsta lilla kan inspirera till något.

    Jag blir lika glad varje gång jag ser dina damer! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog kreativitet i oss som "arbetar" :)
      Tack för dina ord. Kram på dig Ann-Charlotte

      Radera
  2. Du har ett ljuvligt sätt att "omsätta" dina livsupplevelser så att fler får dela din glädje och kreativitet. Jag är så glad att vi fann varandra i cybervärlden. Du berikar ständigt mitt liv <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Gisan
      Och god fortsättning önskar jag dig. Jaa jag är också så glad att du "ramlade" in i mitt liv den där dagen för länge sedan via cyberspace. Du är så mycket ljus och kärlek och vacker kreativitet. SÅ många gånger när jag läser dina rader önskar jag att du bodde här så vi kunde ta en fika, prata om livet, sticka och virka tillsammans och skratta i skenet av fladdrande stearinljus.
      Gott Nytt NU önskar jag dig
      kramar

      Radera
  3. Ljuvligt Emma! :) Och jag är glad att du alltid har din radar på och låter dina intryck omvandlas till härlig kreativitet och konst. Du gör världen vackrare.

    God jul kära du!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta
      Tack så hjärtinnneligt för dina rader som gör mig varm i hela kroppen. Och jag menar det verkligen. T A C K
      Och tack för att du förgyller den livsplats du strålar ifrån
      GOd fortsättning och Gott Nytt Nu önskar jag dig
      kramar o kärlek

      Radera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...