onsdag 24 september 2014

Om-tanke och att bära masker


Målning 40 x 50 cm
"Om-tanke"
Ibland behöver vi tänka om och se över våra tankar. 
Har jag tankar som hjälper mig eller stjälper mig. 
Tankar är alltid bara tankar och behöver inte alls
vara ens i närheten av en sanning.


Målning 40 x 50 cm
"Bakom masken"
Vi gömmer oss bakom fasader och masker istället för att 
bara naket vara de vi är i all mänsklig sårbarhet. Vi är alla 
både vackra, fula, glada, ledsna och makalöst fantastiska. 
Vi behöver visa varandra att vi inte är perfekta.Att det 
är ok att misslyckas för hur skulle vi annars kunna 
lära oss något


Och en citronfjäril har landat i hennes hår. Som en symbol 
för frihet och lycka



Här samsas dom två damerna

 

....och i ateljéfönstret

6 kommentarer:

  1. Åhhh... helt bedårande <3 Oj vad jag vill ha sjuttioelva målningar av dig :) Dock så har jag en liten iaf som jag vann en gång. KRAM fr Dalsland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack...verkligen tack... Jag är glad att du just du vann den Jeanette
      kramar

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du målar från själ o hjärta - helt underbart betagande :)
      Ha det bäst och fortsätt mässa kärlek för själen från hjärtat :)
      Kramis från mig som mår bäst - här i Viken :)
      :D

      Radera
  3. Underbara målningar - och tankar kommer och pluppar upp för varje bild som du målar. Kanske betraktar jag dem på mitt vis, för så är det tror jag att den bild jag ser är min sanning i dina målningar.

    För en tid sedan köpte jag en tavla av en konstnär. Som hade bestämt sig för att sluta måla. Jag tänkte på din tavlor, bakom masken. Hade hon lättat på sin mask under perioden då hon målade och ansåg sig färdig nu? Ja, du ser det kommer tankar från alla håll, för jag tänker lite som så att jag gjorde tvärtom, jag slutade att måla för att sätta på mig en mask som passade omgivningen. Nu när jag börjat igen så släpper jag masken, det är jag i mina målningar väldigt ofta. Röriga tankar? Tja, jag kanske får utveckla dem en dag inne hos mig.

    Kram och tusen tack för alltid att du visar dina målningar.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tycker om din målning - "Om-tanke"!! Jag skrev precis om tanke men på ett annat vis. Vet många som gömmer sig bakom fasader och masker. Känner mig trött på dom. Kanske är det också mörkret och kylan som gör att jag känner för att bara vara hemma och inte alls fara ut. Som en enstöring en stund. Skulle kännas skönt.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...