söndag 4 maj 2014

Kastar mig handlöst in i allt jag upplever...vet inget annat sätt att leva på


Har tillbringat den största delen av min helg med mina små prinsar. De förgyller, rör om och bäddar in. Det är så mycket kärlek i omlopp och jag är glad att jag för förmånen att låna dem
Söndagskvällen tillbringades dock i köket lyssnandes på ett nytt avsnitt av Stina Wollters "Söndagarna med Sina Wollter" i P4. Ett favoritprogram som alltid berör på ett eller annat sätt. Så även denna gång. Kanske t o m extra mycket denna gång.


Medan radion var mitt enda sällskap denna söndag hemma i köket i Majorna drack jag mitt älsklingste och klädde om den andra stolen i ett stolspar som ska stå i köket och bära rumpor åt både boende och besökare. Ett större jobb än jag anat. Men jag gillar att måla om, slipa ner, klä om och renovera möbler. Nyskapa utifrån gamla möbler och saker med själ. Kretslopp. Det ger mig stimulans både i själva hantverket men också i inredningen. 


Jag tänker också mycket just nu. Stannar och tar ett snack med livet. Känner av läget och resonerar med hjärtat snarare än rusar med sinnet. Det gör mig gott. Det är så vackert att samarbeta med livet istället för att motarbeta. 

En av sakerna som tyngt mig är att jag har skiljts från en kär vän den här helgen. En vän som bott hos mig i snart 3 år. Min kattflicka fick ett nytt och fint hem. Hon kommer få det bättre där av flera orsaker. Men det gör ändå ont i självet. Egot vill inte bli lämnat trots att jag gör detta av kärlek till henne så gör det galet ont i mig. Livet är inte alltid lätt men det är alltid värt det

Att jag sedan fick avsluta helgen med att evighetsprata i telefon med en av mina absolut bästa väninnor om livet och allt som hör därtill fyller mig till bredden med välmående och livskärlek. Det är viktigt att vara HÄR inte där.

Puss o kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...