torsdag 27 februari 2014

När ett arbete är så mycket mer än bara ett arbete


Som många av er kanske vet så arbetar jag inte bara som konstnär, föreläsare och författare. Jag arbetar också som coach och lärare på Akademi Coachstjärnans Utbildningscenter. 
Det är en ynnest för mig varje gång man får starta upp en ny grupp blivande coacher och följa dem
en bit på vägen i livet. Följa deras enorma utveckling och ta del av den fantastiska utvecklingsresa som det faktiskt innebär att genomgå en sådan här utbildning. Den resa som jag själv gjorde för ett antal år sedan.

Så idag snör jag på mig skorna och beger mig till den fantastiska lokal vi håller till i mitt på Avenyn här i Göteborg och griper tag i dag 2 med en skönt nyfiket och kunskapshungrig gäng människor. En grupp människor som alla har en sak gemensamt - nämligen intresset för andra människor. Jag sa det i början och jag säger det igen, det är en ynnest för mig.

Så fredag here we come



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...