torsdag 8 september 2011

Du är bara en ynka möjlighet från lycka

Igår på min dagliga powerwalk var det verkligen höst i luften och jag fyllde lungorna med så mycket höst jag orkade. Jag är galet förälskad i hösten och vad den gör med mig. 

Hösten betyder långa och själarensande promenader i skog och mark 
där det doftar trygghet, mossa och rönnbär. Mysiga koftor och varma koppar choklad läsandes böcker som lämnar feelgoodkänslor i brösttrakten. Färgsprakande träd som tecknar sig likt konstverk med himlen som bakgrund. Det är så  vackert att det nästan gör ont. Det är höst för mig. 


En tanke som kom till mig när jag spatserade omkring där i den höstiga Slottskogen för mig själv var att vi alltid är en ynka liten möjlighet från den totala lyckan. Medge att det är en go tanke att frottera sig med och vem kan bevisa att det INTE är så. Så läs min lilla text här nedan och känn in att det faktiskt kan vara en sanning. DIN sanning



Ibland är en människa bara ett andetag från att leva eller dö.
Ibland är en människa bara en möjlighet från ett bra eller dåligt liv.
Den möjligheten finns här och nu.
Så våga känna vad hjärtat vill säga dig och gå, bara gå min vän
Du är bara en ynka möjlighet från den totala lyckan


4 kommentarer:

  1. Japp, jag lyssnar på mitt hjärta mest hela tiden numera, för jag vet att mitt hjärta leder mig dit jag ska :)
    Jag är ju också mitt inne i en stor förändring i mitt liv som du kanske vet :)
    Det enda och underbara med hösten är ju det kollossala färgskådespelet och så rönnbär förstås, så jättenyttiga o goda :)
    Höstlig änglakramis
    :D

    SvaraRadera
  2. det är alltid lika mysigt att läsa dina inlägg och om jag inte visste bättre så skulle jag tro att du är jag för tillfället! ligger i separations fasen jag med och kastvindarna är hårda och många...letar fortfarande efter ett eget hem och nya energier. nu vet vi exakt vad vi går igenom - samtidigt. lyckan är definitivt ute efter oss! KRAM

    SvaraRadera
  3. Dags att gå ja....förändringens vind blåser på mitt arbete och många av oss funderar på nya vägar. Själv fick jag ju höra att jag var vid ändhållplatsen och måste byta spår ;)

    SvaraRadera
  4. ja, om det är någon som kan inspirera och få mig att tänka lyckliga tankar, så är det du! jag har hoppat ut i de stora svarta och vet inte var livet för mig, men vad härligt de känns, att dagen och livet är mitt! kram!

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...