fredag 26 april 2013

När fantasin tog semester och Familjehäftet blev lösningen



Jag tror att vi alla har upplevt den där uppgivna känslan när man ska köpa en present till någon som har ALLT. Det resulterar i alla fall för mig ofta i att jag i sista minuten köper en osexig och trist lott (som förvisso kan bli en ENORMT värdefull present om man har turen på sin sida), en chokladask som ingen äter upp eller en slips som hamnar bland alla andra slipsar som ingen använt på flera år. 

Häromdagen var en sådan dag när totalt körde fast och fantasin gick och tog tjänstledigt, precis när jag behövde den som mest. Jag skulle nämligen köpa en liten tack-present till en vän som hjälpt mig och jag ville att det skulle vara något annorlunda. Gissa om jag blev glad när jag kom på att en vän till mig har arbetat fram något som heter Familjehäftet. Vilken kanongrej att ge bort. Kände mig nästan som en lyckofeernas Rolls Royce när jag kom på det. Man köper alltså ett häfte för 249,- som innehåller så många extraerbjudanden och rabatterade köptillfällen att man har tjänat in investeringen redan första dagen. 

Behöver jag meddela att presenten blev uppskattad.

Sedan, som kronan på verket så går 10,- på varje häfte till Insamlingsstiftelsen Drottning Silvias Barn och Ungdomssjukhus. Sådant gillar ju jag. Så bara det är ju fantastiskt för en världsförbättrare i lightversion som jag gärna vill framställa mig själv som.

Kände att jag ville dela med mig lite till mina trogna läsare här på bloggen. Det här blir i alla fall inte sista häftet som införskaffas för min del, thats for sure

5 kommentarer:

  1. Helt i min smak. Kanonpresent. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Det var ju en toppenpresent! Vilken bra idé!

    Skriver en liten hälsning bara för jag är utan dator och skriver på dotterns pyttelilla dator.

    Kram, hoppas du får en fin helg!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Vilken bra present, för nog hamnar man i den situationen då och då.

    SvaraRadera
  4. Ja Ann-Louise, Nett och Marianne...det är en kanonpresent :))
    Ha en fin lördag
    kram
    E

    SvaraRadera
  5. Hej där. Nu sitter jag ner en stund med regnet och haglet forsande ner här utanför. Må så gott från Maria

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...