måndag 4 mars 2013

Hej hopp i vårkänslor och måndagsglädje...I´m back


Hej alla härliga sköna bloggläsare. Som ni säkert märkt har jag varit frånvarande på sistone. Det är min energi som gått på sparlåga. Jag har varit tvungen att slå ner på takt och informationsflöde för att s a s komma ifatt mig själv. Det är ju ofta vi som brinner för saker som också bränner ut oss så jag känner att jag drar i slow-down-spaken och letar reda på strukturknappen istället för att få lite mer koll på läget.

Har precis vinkat av min ena syster med tåget. Alltid lika vemodigt eftersom vi står varandra nära och avståndet i vardagen är över 40 mil. Förra veckan vinkade jag av min andra syster och även då känner jag att jag saknar den gemensamma vardagen som inte är möjligt när avståndet är långt oss emellan. Att ha systrar är en gåva och jag värdesätter den högt. Nåväl man får mer kvalitet när man väl träffas och det är ju både fantastiskt och skönt runt hjärtat :)

Jag har under dagarna flyttat min atelje till Djurgårdsgatan 47 här i Göteborg. I Majorna närmare bestämt, där Götet faktiskt är som vackrast och charmigast om ni frågar mig. Att jag dessutom bor ett stenkast härifrån gör ju inte saken sämre. Jag delar nu lokal med en annan konstnär nämligen Jenny C Fotograf och det känns SÅ BRA. Det är ljust, kreativt, HÖGT i tak, stora fönster där jag kan betrakta molnformationerna samtidigt som jag målar mina tankar vid stafflit. Det är guld för mig. Jag kommer också att ta emot klienter där och ha mindre kurser. Det är utvecklande att vistas i kreativa miljöer där själsdörrarna kan stå öppna

So here we go folks - I´m on my way back in a more harmony mood and a slower speed.

Puss och kram
<3


11 kommentarer:

  1. Pirjo Brandestam4 mars 2013 kl. 04:37

    Du låter lika glad och positiv som alltid Emma. Hoppas att du tagit dig den tid du behövde för att slå ner på takten. Lycka till med ateljen som ligger, som du säger i den charmigate delen av Göteborg :)
    Ha en fortsatt fin måndag :) Kram <3

    SvaraRadera
  2. Karin Fogelberg4 mars 2013 kl. 04:39

    Härligt Emma! De är alltid bra med "systersfyllpåenergi" helger! Och dessutom båda helgerna efter varandra! Mysigt! :) Puss o Kram

    SvaraRadera
  3. Gott Emma att du inte glömmer dig själv.
    Njut nu av att vara där du är.

    Kram M

    SvaraRadera
  4. Ja jag håller med dig kära syster. Det är just det här vardagliga att kvista över till varandra som man saknar så grymt mycket. Dessutom vore det ju trevligt om vi kunde umgås alla tre samtidigt. Vi har ju alltid en massa att ventilera.....Nu är jag ju sugen på att se din nya atelje men det får bli nästa gång vi är i Götet då. Måndags kramar till dig kära syster yster!

    SvaraRadera
  5. Mmmm, puss o kraaaam på dig tillbaka ska du bara ha :)
    Hålla i dig, så att du håller styr på dig själv o inte hastar iväg!
    Har du läst boken Healingkoden av Alexander Loyd med Ben Johnson - där det står att stress ger destruktiv energiformation och är grunden till alla sjukdomar!!! Så se upp - nu!!!! :)
    Skriver om den på min blogg :) är helt fascinerad över att nå't så enkelt är så bra :)
    Men njuta ska du fortsätta mä' att göra, för då mår energierna och dina celler prima :)
    På tal om böcker så skriver jag ju nu med en suveränt kärleksfull författare: Emma K, som jag läser DIN suveräna bok - och bara njuter och - suger i mig :)
    Kramis med healingkodens kraft o kärlek från mig till dig - nuuu,
    :D

    SvaraRadera
  6. Välkommen tillbaka :) Kram

    SvaraRadera
  7. Välkommen tillbaka. Du har varit saknad :)

    SvaraRadera
  8. Underbart att du är på vägen igen, ta hand om dig och försök att inte hasta iväg allt för mycket, låt allt ha sin tid. Vi är många som saknat dig och som vill att du skall må gott!

    SvaraRadera
  9. Ja älskade du, fina lilla söstra mi. Du vet att du är viktig för mig och jag önskar dig allt gott, men skapa dina "petadiginavelnpillimaser" stunder så inget bränns mer än ljusen du tänder. Jag håller förresten med vår storasyster......vi borde "träffs" ;) alla tre vid nåt tillfälle å ventilera våra tankar. Fylla på våra syskondepåer. Tack för härliga dagar.
    Puss å kärleksbomber <3<3<3

    SvaraRadera
  10. Välkommen tillbaka härliga du <3
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Vad härligt att du är tillbaka!
    Kloka du som drar i handbromsen i tid.
    Önskar dig en härlig vår!
    Stor kram till dig

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...