tisdag 5 februari 2013

Genom att förändra dina tankar kan du förändra ditt liv

Jag vet att det känns som en klyscha och en plattityd utan dess like men det ÄR faktiskt så att vi har en enorm kraft att skapa livet så som vi vill ha det enbart med hjälp av våra egna tankemönster. Det är ju trots allt upplevelsen av våra liv som egentligen ÄR våra liv. 

Jag har inte alltid levt efter den devisen och livsinställning som jag har idag. Så jag vet skillnaden och vinsterna av att ta kommando över tanken istället för att låta tanken ta kommando över mig.

Det är lite det som är sensmoralen och kärnan i filmen "You can heal your life" Ni som inte redan sett den, så kan jag varmt rekommendera att se den nu. Den är både vacker, konkret och inspirerande. Självklart kanske vi inte sympatiserar med allt. Men vi kan ju välja att plocka ur det som känns rätt för oss själva och att ta till oss detta,  och helt resolut lämna resten därhän. Det är alltid av godo att hänga upp oss på det vi tycker om och det vi vill ha mer av i våra liv. Och skita i det vi inte tycker om. Tyvärr gör många av oss tvärtom. Vi hänger upp oss och irriterar oss på det vi INTE tycker om och låter detta påverka oss. Och det som sker då är att vi dessutom minimerar det mentala utrymmet för det vi verkligen tycker om.

Fokusera på det som får dig att växa och må bra. Du kan välja

Som vanligt säger jag, tro inte på mig - prova själv




2 kommentarer:

  1. jag har helt tagit kommandot över mitt liv nu.
    nu gör jag bara sånt jag tycker om.
    och att tvätta, diska, handla mjölk och bädda tycker jag om. också.
    du har gett mig många tankeställare.
    du fanns när jag var som mest svart och ilsk.
    jag tittar på min akvarell som du målat :) och inser allt.
    Allt har kommit till mig nu. Jag har hemligheten.
    Affirmation. Tillit. Kram från vackra snöiga Dalsland//

    SvaraRadera
  2. Det handlar om att bli medveten om vem man är och lyssna på sin inre röst samt Allt kan vändas till en posetiv tanke även ett misstag är en posetiv lärdom även om läredomen kan vara negativ så har man posetivt misslyckas för att bli medveten om att detta ska jag inte göra om :-) Allt går bara tankekraften vänds till de posetiva i sig själv o erkännabde till oss själv att vi är BÄST o ingen annan är bättre.:-) Vi måste kunna ge berömmelse till oss själv:-)
    Vi har ett val att LEVA ett val att ge kärlek till oss själv för att kunna ge till andra :-) :-) :-)

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...