lördag 20 augusti 2011

Att gå in i saker med öppet hjärta

Idag läste jag några rader här på nätet som fick mina tanke och geniknölar att börja arbeta.

Om du inte kan utföra en sak med rätt inställning, lämna den då helt och hållet, tills du förmår ändra inställning.

Hur många gånger har man inte gått in i något med en inställning som absolut inte gagnar vare sig resultat, utförandet eller känslan under tiden. Det kan vara inställningar som t ex "jag vill egentligen inte det här men jag gör det för den och dens skull"  eller "åh vad jag mår dåligt att göra sådana här saker" eller "varför sa jag ja till det här när jag egentligen inte vill" eller "det här kommer aldrig att fungera"

Med den här inställningen är riskerna riktigt stora att det går käpprätt åt...ja ni vet vad. Så varför över huvudtaget göra något tills man förmår ändra inställning.
Kan man inte ändra inställning kanske det inte är just det här man ska göra. Man kanske då bör tänka igenom riktigt ordentligt anledningen till att man företar sig att göra just det här. Kanhända är det någon annans förväntningar, vilket oftast går att förändra om man helt ärligt förklarar läget. Kanske är det dags att släppa taget. Så om du står inför något beslut där du känner dig osäker eller tudelad tipsar jag om att plocka upp själva anledningen till att du gör detta. Då kommer det ofta svar som man inte hade räknat med

Kom också väl ihåg att allt du känner är helt ok. Alla känslor som vibrerar inom dig är helt ok och en nödvändgihet för att ta dig framåt från nu. Så kämpa inte emot det du känner utan lyssna istället på vad känslorna försöker säga dig och agera sedan utifrån det. Se dig sedan omkring i din närmaste omvärld för det är där du ser effekten av dina känslor, tankar och ageranden. Vad du ser är vad du själv skapat. Av den enkla anledningen har du också möjlighet att skapa det liv du vill ha fr o m NU.

 What goes around comes around

Kram på Er



1 kommentar:

  1. Avslutar alltid mina yogaklasser med att säga det "håll hjärtat öppet"

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...