söndag 28 februari 2010

När skrattet fastnar lite i halsen


Har kollat in Ulf Malmros komedi Bröllopsfotografen. Vilken förvåning att den innehöll en sensmoral som gjorde att skrattet fastnade lite i halsen.
Upplägget där man vävde samman smått suspekta överklassjippon med värmländska naturbarn och målade upp situationer som beskriver hur man blir någon utan att vara någon var mycket lyckat.
Det kan tyckas som en vanlig film i kategorin klasskillnader men den skiljer sig från de andra filmer i den genren. Skådespelarinsatserna är även de värda en applåd.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig! Jag hade inte riktigt koll på vad filmen skulle handla om. Men eftersom sambon och jga gillar Ulf Malmros och även Björn Starrin så ville vi se den.
    Mycket sevärd och tänkvärd

    SvaraRadera
  2. Laila
    Ja jag håller med dig...jag tyckte verkligen om den här rullen. Nästan så mycket så jag kan tänka mig att se den igen och DET händer inte ofta med mig kan jag meddela
    /Emma

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...