tisdag 31 oktober 2017

När livet känns svajigt kommer ljuset in i sprickorna



Just nu är jag i en lite svajig period av mitt liv
Dagar där melodin liksom går i moll kan komma och gå. Men jag tänker att de dagarna måste få finnas. För att livet ska kunna visa oss det vi behöver se. Och det är som om livet ingriper om vi inte själva stannar upp i dessa mellanrum emellanåt. Dessa perioder kommer ofta efter många intensiva dagar i följd. 



Jag är ju dock en person som är otroligt förälskad i det här livet och har så mycket livsglädje rinnandes i mina vener. Jag är lite av en expert på att gå all in på hänförelse över att bara ha förmånen att få finnas. Och jag menar det verkligen. Och ur den livskärleken föds det ibland dova dagar som jag behöver för att reflektera och stanna upp. Som om livet spricker lite och genom dessa sprickor och mellanrum kommer ljuset in och livnär själen med äkthet, kärlek och närvaro. 



Poetisk jag vet...men då får det vara så för det känns helt enkelt så

Allt gott till dig denna otroligt vackra tisdag i oktobers sista skälvande timmar

3 kommentarer:

  1. KRAM fr sö Dalsland! I morgon börjar min bästa månad. Vila, tystnad, mörker och vacker väntan på advent och jul.
    http://nouw.com/enoch63

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Jeanette då önskar jag dig en riktigt härlig start på din favvomånad <3 Kram från Götet

      Radera
  2. Heléne Arnfridsdotter30 april 2018 kl. 23:04

    Hittade din sida idag. Så fantastiskt mycket igenkänning av stort och smått. Härligt att hitta dig.
    "Jag är ju dock en person som är otroligt förälskad i det här livet och har så mycket livsglädje rinnandes i mina vener. Jag är lite av en expert på att gå all in på hänförelse över att bara ha förmånen att få finnas". Den meningen hade jag kunnat skriva.
    Tack❤

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...