söndag 16 januari 2011

Tänk om....

Tänk om det är möjligt att bli sant fri och leva glad och lycklig resten av ditt liv !

Titta inte bara på de här orden utan känn vad det egentligen står. Smaka på dem en stund. Tänk om det faktiskt ÄR så att du från och med nu kan bli sant fri och leva på ett sätt som gör dig glad och lycklig under resten av ditt liv.
Det handlar inte om att du inte ska drabbas av motgångar så som vi alla gör i livet. Det handlar om att du ska bli så stadig i dig själv och din identitet att de mentala resurser du byggt upp hjälper dig att leva på ett sätt att du har förmågan att gå DIN väg, att se motgångar som utmaningar och uppgifter som är till för att lösas, att du känner dig närvarande i nuet och att livet är format efter dina drömmar, visioner och mål.
Tänk om det är möjligt att leva fritt och LYCKLIGT. Tänk om det är möjligt att från och med idag VÄLJA att möta livet med ett leende, för vad blir bättre om du inte gör det. Fråga dig gärna det - Vad blir bättre om jag inte möter livet med ett leende ?.


Det är ju så att när livet är till ända en dag så får ju ingen ta med sig sina ägodelar. Jag har då vad jag vet aldrig sett något begravningståg med en flyttbil bakom likbilen. Det enda vi får ta med oss är våra minnen av alla de stora upplevelser som gör våra liv meningsfulla. Minnen av det som fick våra hjärtan att brinna och våra ögon att glittra. Så lev så som det känns härligast för dig. Ta de steg som gör DIG lycklig. De kommer också att göra dig vacker och skapa ringar på vattnet för en bättre värld. Allt börjar där. Vi är så många som har en benägenhet att liksom "skjuta upp" livet till senare. Vi drömmer om den där fantastiska rosenträdgården bortom horisonten istället för att njuta av blommorna utanför fönstret.

Vi drömmer och fastnar i tanken om att ha en mer stimulerande sysselsättning istället för att ta de steg som krävs för att faktiskt närma sig det där jobbet vi så gärna vill ha. NU. Vi stannar i en dålig relation av trygghetsnarkomani istället för att våga stå upp för själens längtan och skapa det liv vi i grunden vill ha. Släpp tanken på att livet är en kamp och lek med tanken att det är en dans istället. Du väljer. Du äger tanken. Tanken äger inte dig. (Om du inte tillåter att den gör det förstås)

Så dagens tips är - använd den här dagen och lek med tanken att:

"Tänk om det är möjligt att bli sant fri och leva lyckligt i resten av mitt liv"

Bli ditt livs mästare

Lycka till

9 kommentarer:

  1. Känner mig lite tjatig :) men måste åter igen få tala om att jag jag tycker om dina inlägg så himla mycket. För min egen del är de alltid så mitt i prick.

    Jag är verkligen på väg och det är en behagligt småläskig resa. Så motiverande och utvecklande, så pirrigt rolig och så rätt!

    Kram,
    Helene

    SvaraRadera
  2. Men hallå Helene...du är absolut inte tjatig. Du är fantastisk och en av dom som gör min blogg till vad den är idag. Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Jättefina ord, som vanligt! Jag lever lycklig i nuet och har förmånen att få arbeta med det jag älskar: Skriva! Så länge jag får skriva det jag vill är jag lycklig och fri! Tack för din fina och inspirerande blogg! Kram Kim

    SvaraRadera
  4. DU är bara så fantastisk med din blogg o dina ord min vän :)
    En del av min dröm lever jag i - redan nu, en del fattas, men kommer - snart :)
    Jag är sååå glad att jag tog mig ur en felaktig långvarig relation, trots att jag då var sååå sjuk att jag nästan kröp fram - och nästan fick ge upp mina barn :)
    Tack för dina peppande o varma ord :)
    Dom behövs i våran kalla o icke medmänskliga värld :)
    Kärlek o ljus o änglars kraft för dig tillsammans med en värmande kraamis NU :D

    SvaraRadera
  5. Tack, jag känner det som om du skriver till mej.
    Känner kraften i dina ord.
    Tänker mycket på att ta en dag itaget och hitta kärleken i mina tankar, det bär livet. Känna kärlek är så befriande.
    Käelekskram
    Cecilia

    SvaraRadera
  6. Finaste Emma!

    Du sätter ord på saker som är så självklara men ändå lite svåra, och det är de orden som gör att det går att närma sig sina drömmars mål, ett litet steg i taget.

    Närvaron i nuet är en av de viktigaste nycklarna till att känna glädje!

    Varm kram!

    SvaraRadera
  7. Underbara ord & underbar målning. Insperereande som vanligt!

    Ha en fantastisk dag <3

    SvaraRadera
  8. Åh, det här landade i maggropen.. fantastiskt inlägg. Just nu har jag tappat blogginspirationen men jag kanske hittar den igen..

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Vackra bilder och vackra tankar

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...