onsdag 5 januari 2011

Prestationsspöket har inget i sängen att göra

Vi lever i ett galet preastationsinriktat samhälle där allt mäts i huruvida vi presterar oss in i duktighetsmallen eller inte. En upptäck som jag gjort när jag forskat lite i det här är att det här existerar inom alla områden.


Det har t o m smygit sig in i sänghalmen. Där är den nog mest förgörande och dödande av blomstrande mänsklig energi. Den ömsesidiga frihetens gnistrande stjärna kan nämligen bara framträda ur kärlekens vilda kaos. Ur hämningslös galenskap där det vackra bor i det fria sinnet. Om sex blir prestation faller poängen med den fantastiska magin som uppstår mellan två älskande människor.


Att vara "duktig" i sängen och samtidigt behålla sin totala frihet är en fullständig omöjlighet. Att ge upp sig själv för att i mötet med någon annan hitta kärnan i det vi kallar ren villkorslös kärlek.


Så för guds skulle, släpp inte in prestationsspöket i sovrummet - den kan inte samsas med frihetens och kärlekens ngistrande stjärna. Den kan bara samsas med sig själv


Love to you all

2 kommentarer:

  1. Så klokt sagt. Jag har tänkt på det fast jag inte tänkt på det liksom. Jag fick höra för inte så länge sedan "jag har lite prestationsångest" i sängen, och jag blev förvånad och samtidigt lite ledsen. Varför då? Jag upplever att det är väldigt vanligt bland män, därmed inte sagt att det uteslutande är män som känner av den där prestationsångesten, men just i sängen så upplever JAG att det mest är män. Och det är där de där 40 oskulderna till självmordsbombarna kommer in. Oskulder har inget att jämföra med. Det ironiska är att när någon bara fokuserad på resultat så blir det ju inge bra ;-) Och jag tror att det är därför kvinnan ska vara oskuld och mannen erfaren. Mannen är rädd för oss. Oj jag behöver nog utveckla det här känner jag... min teori :-D Men isf gör jag det på bloggen tror jag.

    SvaraRadera
  2. Något att tänka på - eller inte :)
    Vi ska ju inte tänka när vi i frihet ger oss hän in i kärlekens passion :)
    Helt uten huvud ska vi ju släppa alla hämningar o bara va' i kroppen :)
    Så sant och egentligen så självklart :)
    Love to you too my friend :)
    Kraamis mä kärlek i massor NU
    från "mig" :D

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...