lördag 5 september 2015

Att aktivera kroppens egna immunförsvar


Kroppen är det mest fantastisk min själ har upplevt. Den är verkligen värd all kärlek och omtänksam uppmärksamhet den kan få.  Den har ju t o m förmågan att läka sig själv i väldigt stor utsträckning. Om vi låter den göra det vill säga

Jag brukar göra en bra och enkel meditation/andningsövning med jämna och ojämna mellanrum som aktiverar kroppens alldeles egna immunförsvar

Den är också skön för mig när jag behöver fokusera inuti min mittpunkt och när jag känner att jag dragit på mig spänningar under dagen. Min andning har nämligen då en tendens att ligga väldigt högt upp i bröstkorgen istället för nere i magen

Kanske fungerar den bra för dig också
Prova vet ja

1 kommentar:

  1. Jag jobbar hela tiden och alltid att stärka immunförsvaret - både på mig själv och på alla övriga, som är öppna för att jobba stärkande sätt -
    utan kemikalier :)
    Och - mediterar gör jag varje dag - och är även en eldsjäl att sprida det vidare, för alla behöver det så väl :)
    Stort tack o Kraamis på dig du som också sprider glädje och goa energier till när o fjärran :)
    :D

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...