lördag 20 maj 2017

Tur att jag har livet som kastar omkull mig ibland så jag vaknar till








Jag är en konstnärssjäl 
En fluffig kropp som huserar ett vibrerande, fantiserande, tänkande "konstnärs-själv"
Ett själv som saknar konturer och fasta ramar
Jag tror att jag fick ett uppdrag när jag föddes: Ett uppdrag att skapa det som känns för att andra ska känna igen sig. Och därigenom bygga osynliga silvertrådar av medmänsklighet mellan människor
Nej jag har varken fått hybris eller har någon övertro på att jag är bättre än någon annan. Vi hänger ju ihop så vi är alla lika. 

Men jag tror att vi har olika uppdrag redan den dagen vi slår upp ögonen för första gången. Olika unika gåvor och egenskaper att förvalta. Ett dharma (enl indisk kultur "den moraliska lagen" eller "livsuppgiften") Och när vi lever i enlighet med vårt dharma kommer vi rätt i livet. Det är då vi känner att det känns lättare. Ja men ni känner väl igen den där känslan av att vara på rätt plats vid rätt tillfälle och andningen saktar ner en smula alldeles av sig själv och vi liksom ler med insidan. Det är också då som vi "följer vår hjärta" som det så klyschigt låter. Flow

Och jag glömmer det här ibland. Tappar styrningen en smula och tar en omväg. Men nu kommer vi till det härliga i kråksången. Då kommer alltid livet in och kastar omkull mig, ruskar om mig lite och säger "Men hörru Karlsson nu är du ute på villovägar igen, upp och hoppa det är DIT du ska" 

Intressant det där. Och eftersom jag har en analytisk liten liten gen inom mig kan jag inte låta bli att tänka varför jag gång på gång gör om samma sak. 

Nåja thats life. Var rädd om dig och för guds skull gör det som får din själ att blomma, för livet är ditt och livet är nu. Men ha också tillit till att allt som ska ske kommer att ske. Men inte förrän det är dags. Du är alltid värd det bästa

5 kommentarer:

  1. Härlig konstnärssjäl ,mera mera

    SvaraRadera
  2. jag vet inte, men ... på något sätt sparkar det bakut inom mig varje gång någon säger "jag är" och ett adjektiv eller subjektiv på det. Kan man inte bara få vara? Utan etikett? Etiketter begränsar, tycker jag. Jag vill vara allt! Lite av varje. Konstnärlig analytisk snål generös ordningssam slarvig eftertänksam spontan tokig sansad, ja allt som universum erbjuder. Utan etikett eller värdering. Utan att bli satt i fack. Bara få vara. Allt! :-)
    Ann

    SvaraRadera
  3. Du är min största inspirationskälla i min nya "jakt" på att försöka älska mig själv, acceptera mig själv och vara nöjd med min kropp <3
    TACK Emma för att du finns. Någon gång ska jag möta dig och krama dig och tacka dig!

    SvaraRadera
  4. En varm healande kraam på dig, som visst kommer igen :)
    Varken du eller jag ger oss i första taget, eller hur :>
    Michael med kompisar finns ju hela tiden nära och hjälper :)
    Efter mörkret kommer ju alltid ljuset tillbaka,
    Från vännen i Viken,
    :D

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...