tisdag 5 oktober 2010

Tisdagsfundering


Jag har tidigare levt alltför ofta inuti mina egna illusioner, mina förväntningar över hur jag vill att livet ska se ut och vilken jag ska vara. Jag har tryggt fastnat i drömmen för att slippa kliva framåt.

Mina livslögner har varit många men jag har lämnat dom därhän och jag lever mer i nuet idag. Jag vågar vara mera JAG och följa det flow vars livet stilla flyter igenom. Jag vågar fatta beslut, vara sårbar och jag ser mig själv så som jag är och vill vara.

Det har till och med funnits dagar då jag älskat mig själv genom någon annan istället för att älska någon annan genom mig själv. Jag vet bättre idag.

Det är så vackert när man känner sig själv och vet vad man vill och vart man är på väg. Det är vackert med människor som vågar mötas, blunda, uppleva och känna sanningen i varandra och i sig själva
Kram och höstljus

2 kommentarer:

  1. Vackra tankar. Jag borde lämna min dröm oftare.

    SvaraRadera
  2. Kärlek till dig! Jag arbetar med att leva mer autentiskt och idag är jag närmare målet än tidigare.

    Varmaste av kramar

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...